Project omschrijving

Bereik het fotopubliek van Nederland en Vlaanderen, maak deel uit van de foto-community: wordt supporter

Foto-agenda ontstaat in co-creatie met musea, galeries en tal van andere organisaties die tentoonstellingen, festivals en andere foto-events organiseren (meer over foto-agenda). Maar kan alleen bestaan met steun van adverteerders/sponsoren, die we daarom Supporters noemen. Zij maken deel uit van en ondersteunen de foto-community van Nederland en België, die naast de genoemde organisaties,  110.000 unieke lezers van de online foto-agenda telt.

Supporter: zichtbaarheid & toegang tot de foto-community via sponsored content & advertentieruimte 

Uw steun in de foto-community (tarief: 490 EU p/m) geeft u toegang tot de omstreeks 13.000 unieke lezers in een maand, in een omgeving met uitsluitend A-merken. Supporters krijgen expliciete, gegarandeerde zichtbaarheid op de homepage bij het fotografie minnende publiek.

Supporters kunnen zich als volgt presenteren:

  • via de supporter slider:  Permanente zichtbaarheid op de homepage tijdens Supportperiode (maximum is beperkt tot 4 organisaties) met link naar:
  1. een webpagina van uw keuze na klikken op uw beeldmerk OF
  2. een webpagina met sponsored content op foto-agenda (opent na klikken, zoals bij tentoonstellingen), linken naar u kan nog steeds
  • exclusieve opname in de mainslider op de homepage in de supportperiode 1 week p/m per supporter (we vermelden slechts 1 bedrijf)
  • uw eigen pagina als sponsor vermeld in de Partner sectie (met vermelding v/d sponsored content)
  • gebruik van het Foto-agenda + supporter logo om met uw support naar buiten te treden, bij support van 3 maanden of meer.

Voor langduriger support (1 jaar) kunnen we soms meer bieden. Informeer ook naar de mogelijkheden:

  • om in onze brochures te worden opgenomen (verspreiding naar fotografie, kunst en cultuur in steden)
  • om opgenomen te worden in social media en/of nieuwsbrief of elders op de foto-agenda website (content afhankelijk)
  • om in de Amsterdam Photo Guide te worden opgenomen (verspreiding naar fotografie, kunst en cultuur)
  • tot co-marketing: we zijn voor langdurige supporters bereid om in ons netwerk te kijken of, hoe en waar we kunnen helpen met co-marketing rond inhoudelijke en publiek toegankelijke producties (presentaties, talks,…)

Over de bezoekers van Foto-agenda (cijfers medio Januari 2020) 

  • Totale bezoekersaantal: 110.000 unieke lezers die gemiddeld 1 minuut of langer de foto-agenda bezoeken (geen toevallige passanten)
  • Kern van regelmatig terugkomende unieke bezoekers:17.000, waarvan er maandelijks 13.000 meer dan eens terugkomen (cijfers feb ’20)
  • 54% vrouw, 46% man
  • 62% via desktop, 28% mobile en 10% tablet gebruikers
  • leeftijdsverdeling: 75% (25-64 jaar) 13% (65+) 12 % (18-24 jaar)
  • interessegebieden: fotografie en visueel ingestelden, travel-minded, stedentrippers, lezerspubliek, cultuur geïnteresseerden, hoger opgeleid

Wilt u deel uitmaken van de Foto-agenda community en/of die bereiken? Mail naar info@foto-agenda.nl of bel +31 61 5632132