Doe mee, bereik meer (publiek en pers) voor uw fototentoonstelling, fotofestival of -event

Foto-agenda bestaat in co-creatie met de musea, galeries en andere organisatie in de fotografie. Het platform verzamelt en publiceert de activiteiten van Foto-agenda deelnemers onder hen. Wie deelneemt, bereikt een groot publiek (inmiddels meer dan 160.000 unieke lezers) en de pers** in Nederland en België via Foto-agenda én maakt deel uit van de foto-community. Meedoen kan op twee manieren. Allen garanderen een veelvoud aan advertentie-, attentie, PR/perswaarde:

  1. Eénmalige publicatie kost 89 EU*, handig voor wie eens of een paar keer per jaar een fototentoonstelling of event organiseert. Zichtbaar tot einde tentoonstelling (duur beperkt tot 2 maanden, tenzij anders overeengekomen)
  2. Jaardeelname,  39 EU* per maand (468 EU per jaar*) voor wie om de paar maanden een event of tentoonstelling organiseert of langlopende zichtbaarheid wenst (langlopende tentoonstellingen)

Partcipanten voor een heel jaar zijn steunpilaren van Foto-agenda. We zetten deze Deelnemers extra in het zonnetje, zij profiteren van extra’s (verderop meer hierover).

*ex BTW. Deelname stopt automatisch, tenzij anders afgesproken.  De bedragen zijn geen commerciële tarieven, maar een bijdrage in onkosten voor de realisatie van foto-agenda. Adverteerders betalen een ander, hoger tarief.

** ook de pers volgt Foto-agenda:

Publicaties: waar?

Foto-agenda’s website bereikte sinds het begin van haar start (culturele seizoen 2018/2019) 190.000 unieke lezers, waaruit omstreeks 13.000 bezoekers de Agenda gedurende meer dan 1 minuut -geen toevallige ‘klikkenden’/passanten- meer dan eens bezoeken (cijfers februari 2020).

Publicaties linken naar u en hebben een eigen pagina op www.foto-agenda.nl, www.foto-agenda.be en www.foto-agenda.com, die via verschillende plekken te vinden zijn:

  • de betreffende homepage sliders op de dag dat de tentoonstelling live gaat
  • vooraangekondigd via het complete overzicht bovenaan de homepage
  • vooraangekondigd via de knoppen (tentoonstellingen / activiteiten en hun submenu’s) in de zoekbalk van de homepage.
  • vooraangekondigd op de realtime en online landen- en/of stadskaart**, bovenaan de homepage
  • vooraangekondigd of als reminder via Foto-agenda’s social media
  • vooraangekondigd in de nieuwsbrief bij verschijning
  • vooraangekondigd via de knop “verwacht” in het drop down menu onder “tentoonstellingen” op de homepage
  • in geval van een activiteit (beurs, artisttalk, lezing, ..) : direct bij publicatie via de betreffende sliders op de homepage
  • participanten kunnen ook opgenomen worden in de Foto-agenda brochures die o.a. op festivals, beurzen en via flyeraars verspreid worden.

We bereiken het publiek ook via (media)partners die de foto-agenda aanbieden (overwegend via hun website):

  • Focus Magazine, het 105 jaar oude fotomaandblad van Nederland: de agenda publiceren ze online (homepage) en wordt geraadpleegd om de eigen agenda samen te stellen
  • Dupho, de beroepsorganisatie voor professionele fotografen in Nederland, publiceert de agenda online (homepage) en publiceert er op
  • de Fotobond, het Nederlandse centrum voor vrijetijdsfotografie voor fotoclubs en vrijetijdsfotografen, publiceert de agenda online
  • PhotoQ, het gezaghebbende online platform voor de fotografie en fotografie boeken, publiceert de agenda online
  • Beroepsfotografen.be, de vereniging van beroepsfotografen in België publiceert de agenda online en publiceert er
  • Breedbeeld.org, de vereniging van vrijetijdsfotografen in België publiceert de agenda online en publiceert er
  • Shoot, het enige Belgische fotomagazine. Zij gebruiken Foto-agenda voor het samenstellen van de agenda in het tijdschrift
  • deze lijst -samen goed voor fotominnend publiek van vele duizenden maandelijkse lezers- groeit nog steeds

De website is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. De kaarten tonen realtime en online wat waar te beleven is. En dankzij de slimme navigatie in de kaarten vindt het publiek letterlijk zijn weg naar de fototentoonstelling of event: naar u

Voordelen voor Deelnemers: meer aandacht, betere profilering, nauwere samenwerking

De groep participanten (galeries, musea, festivals, foto-instellingen en media) die u voorgingen is gezaghebbend en groeit met de dag. Bent u de volgende en wordt u ook deel van dé foto community van ‘de Lage Landen’ ? Zie onze homepage of de rubriek partners voor een actueel beeld.

De extra’s voor Participanten op een rij:

Wie regelmatig zaken organiseert is voordeliger uit. Daarnaast staat uw organisatie en tentoonstelling of evenement nadrukkelijker en langdurig in de kijker én u profileert zich als onderdeel én steunpilaar van de Foto-community. De concrete voordelen:

  • Direct toegang tot de redactie/foto-agenda om informatie publiekelijk te delen. Uw bericht is niet afhankelijk van een recensent of redactie: u bent de redactie, wij de eindredactie. Berichten: tentoonstelling, talks, lezingen (randprogrammering), festivals, oproepen/open calls,..
  • Uw event/bericht is geen vervliegende recensie die toevallig gelezen dient te zijn, maar blijft maandenlang in beeld bij het publiek.
  • Vermelding op de homepage in de Participantenslider, ook te vinden via de Deelnemersknop op de homepage
  • Een eigen webpagina om zich te presenteren. Die linkt naar u, u kunt er ook naar linken/verwijzen
  • Tentoonstellingen van Participanten komen op de mainslider van de homepage, hét uithangbord van Foto-agenda
  • Participanten kunnen ons vragen om extra aandacht voor een uitnodiging, tentoonstelling, opening, nieuws, reminders/oproepen, enz.
  • Participanten kunnen rekenen op versterkte online zichtbaarheid dankzij directe redactionele toegang en verbinding via social media
  • Activiteiten en tentoonstellingen van Participanten nemen we standaard op in de Nieuwsbrief
  • Participanten kunnen het “duo-logo” ontvangen en gebruiken om aan te geven deel uit te maken van deze foto-community
  • Participanten kunnen de foto-agenda uit eigen naam aanbieden (vraag ons hoe)
  • Participanten komen in aanmerking om kortingen en acties aan te bieden (vraag naar de mogelijkheden)
  • Participanten worden bij verschijning met korting opgenomen in de gedrukte Stadskaart die in grote oplage verspreid wordt
  • Participanten kunnen kosteloos Foto-agenda brochures ontvangen om zich met het Foto-agenda merk te versterken. Tegen drukkostprijs wordt die voor Partners gepersonaliseerd.
  • Participanten kunnen worden opgenomen in de flyers die in grote oplagen verspreid worden.

Interesse? Bel +31 (0)6 15632132 of mail christophe@foto-agenda.nl

Aanleveren van informatie:

  • per mail: redactie@foto-agenda.nl
  • deadlines voor Social media en/of website**: tot 2 werkdagen voor plaatsing (**vakantietijd uitgezonderd)
  • deadline voor opname in de nieuwsbrief**: tot 2 werkdagen voor verschijning (nieuwsbrief verschijnt tweewekelijks op donderdag, m.i.v. Maart 2020)