Maak deel uit van deze unieke foto-community, bereik het fotopubliek van Nederland en Vlaanderen: wordt Supporter (adverteerder of sponsor)

Foto-agenda ontstaat inhoudelijk co-creatie met musea, galeries en tal van andere organisaties die tentoonstellingen, festivals en andere foto-events organiseren (meer over foto-agenda). Maar kan alleen bestaan met steun van adverteerders/sponsoren, die we daarom Supporters noemen. Zij ondersteunen deze grote foto-community van Nederland en België, die naast de genoemde organisaties,  110.000 unieke lezers van de online foto-agenda telt, waarvan er omstreeks 13.000 de agenda maandelijks gedurende een minuut meer dan eens doornemen (cijfers Februari 2020).

Supporter: gegarandeerde zichtbaarheid & toegang tot de foto-community via sponsored/branded content & advertentieruimte 

Voor 490 EU p/m heeft u langdurig toegang tot de grote groep lezers, die fotografie en in bredere zin cultuur minded zijn, in een omgeving met musea en uitsluitend A-merken. U krijgt expliciete, gegarandeerde zichtbaarheid op de homepage bij deze foto community:  weloverwogen beperken het aantal adverteerders daartoe zodat u op de homepgae zichtbaar bent.

Supporters kunnen zich als volgt presenteren:

  • via de supporter slider op de homepage:  permanente zichtbaarheid op de homepage gedurende een maand of  langwer als u dat verkiest  (maximum is beperkt tot 4 organisaties) met daarnaast, via uw visual een link naar:
  1. een webpagina van uw keuze na klikken op uw beeldmerk OF
  2. een webpagina met sponsored content op foto-agenda (opent na klikken, zoals bij tentoonstellingen), linken naar u kan nog steeds
  • exclusieve opname in de mainslider, hét uithangbord van Foto-agenda met zichtbaarheid op diverse websites, op de homepage in de supportperiode 1 week p/m per supporter (we vermelden slechts 1 bedrijf)
  • uw eigen webpagina als supporter wordt ook vermeld in de deelnemer sectie, via de knop op de homepage
  • gebruik van het Foto-agenda + supporter logo om met uw support naar buiten te treden

Langduriger supporters (v.a. 1 jaar) noemen we Sponsors. Zij profiteren naast het bovengenoemde van:

  • vermelding als “Founding Partner” op de homepage onder de Deelnemerssectie
  • bij gelegenheid vermelding in onze brochures. Verspreiding naar fotografie, kunst en cultuur in steden en vaak i.s.m.e. museum: oplage schommelt
  • bij verschijning met korting in de Amsterdam Photo Guide te worden opgenomen, de fotografie stadsgids van Amsterdam
  • tot co-marketing: we zijn bereid te zien of/waar we kunnen helpen met co-marketing rond inhoudelijke en publiek toegankelijke producties (presentaties, talks,…)
  • content afhankelijk kunnen ze elders op de foto-agenda website of social media worden opgenomen
  • gelegenheid om de foto-agenda via het iFrame uit eigen naam aan te bieden

Geen advertentie? De redactie schrijft desgevraagd mee aan uw content. Tarief daar voor gaat in overleg, op maat van uw wens.

Profiel Foto-agenda lezer (cijfers Februari 2020), aantallen groeien nog fors 

  • Totale bezoekersaantal: 110.000 unieke bezoekers die gemiddeld 1 minuut of langer de foto-agenda lezen, geen toevallige passanten of “toevallige clickers”. Ze scrollen daarbij door het evenementen aanbod.
  • Kern van regelmatig terugkomende unieke bezoekers: 17.000 (waarvan maandelijks bezoek gedurende 1 minuut of meer, rond 13.000 ligt)
  • 54% vrouw, 46% man
  • 62% via desktop, 28% mobile en 10% tablet gebruikers
  • leeftijdsverdeling: 77% (25-64 jaar) vrijwel gelijkelijk verdeeld over de leeftijdscategorieën**, 13% (65+) 10 % (18-24 jaar)
  • interessegebieden: fotografie, travel-minded, stedentrippers, housing, food, cultuur geïnteresseerden, hoger opgeleid

**(24-34)(34-44)(45-54)(55-64)

Uw bericht en/of merk op Foto-agenda? Deel uitmaken van de Foto-agenda community en die bereiken? Bel +31 615632132 of mail naar info@foto-agenda.nl